.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سیر نزولی سهمیه های بنزین برای تابستان

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در خصوص میزان سهمیه بنزین خودروها برای سه ماه دوم سال گفت: بر اساس تکلیف مجلس شورای اسلامی ، باید ما سیر نزولی را اجرا کنیم که در حال بررسی این مسئله هستیم.

به گزارش شمال نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر ، محمد رویانیان در حاشیه همایش سراسری اصل 44 در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما در جمع خبرنگاران افزود : درباره سهمیه بنزین خودروهای شخصی برای تابستان تاکنون 50 ، 70 و 80 لیتر در ماه گفته شده است اما هیچ کدام فعلا تایید نمی شود.

وی گفت : مجلس بر اساس قانون توسعه حمل و نقل و سوخت به دولت اجازه داده شده است تا سال 1390 سهمیه بندی ادامه یابد و از سال 1391 سهمیه بندی قطع و قیمت بنزین آزاد شود.

رویانیان گفت : وقتی ما تا سال 1390 برای سهمیه بندی وقت داریم ، میزان سهمیه ها را با یک شتابی کاهش می دهیم.

رویانیان افزود: در کنار کاهش سهمیه های بنزین ، اقدامات جایگزین مانند توسعه حمل و نقل عمومی ، ایجاد دفاتر دولتی، ایجاد زیرساخت ها و امکانات دیگر نیز باید برای مردم صورت پذیرد.

رویانیان با اشاره به لایحه هدفمند کردن یارانه که در مجلس است، افزود: اگر امسال در این باره تصمیم گرفته شود ، همه قیمت های حامل های انرژی آزاد می شود و نیازی به سهمیه بندی بنزین نیست و در شرایطی هستیم که مجلس باید به ما کمک کند.

وی گفت: دولت در حال برنامه ریزی و پیگیری و تعامل با مجلس است تا در خصوص میزان سهیمه بنزین در تابستان به تصمیم برسیم و اعلام کنیم که میزان سهمیه ها بالا می رود یا پایین.

رویانیان در پاسخ به اینکه آیا میزان سهیمه بنزین خودروها برای سه ماه دوم امسال ، قبل از 22 خرداد اعلام می شود یا پس از آن ،افزود: فرقی نمی کند؛ اگر 10 یا 15 خرداد هم به نتیجه برسیم اعلام می کنیم.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از تشکیل کارگروهی با همکاری وزارت نفت برای میزان سهمیه بنزین خودروها خبر داد و گفت: اینکه کسی بگوید میزان سهمیه بنزین خودروها شخصی 70 لیتر در ماه شود ، ما نمی توانیم بپذیریم زیرا باید پیامدهای ان را در حمل کالا و مسافر نیز در نظر گرفت.

رویانیان با بیان اینکه بخش اعظم مصرف بنزین برای تاکسی ها و وانت هاست افزود: اگر در میزان سهمیه بنزین این دسته از خودروها تغییر ایجاد نکنیم ، عملا کاهش مصرف بنزین نخواهیم داشت.

وی با اشاره به قانون بودجه 88 مبنی بر اینکه دولت بنزین وارداتی را نمی تواند با سهمیه بندی بفروشد ، درباره قیمت بنزین آزاد گفت: فعلا همین 400 تومان است.

رویانیان افزود: یکی از راه ها این است که تا حدودی سهمیه های تابستان را 100 تومانی ، از آن حد تا یک سقف دیگر را 400 تومانی و از آن حد به بالا را 600 تومانی توزیع کنیم ،یعنی با روش های قیمتی ، مصرف را کنترل کنیم.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با بیان اینکه دوست داریم مردم در التهاب قرار نگیرند گفت: اگر بگوئیم میزان سهمیه بنزین خودورهای شخصی در تابستان 70 یا 80 لیتر است باید سهمیه تاکسی ها و وانت های دوگانه سوز و تک سوز را نیز مشخص کرد.

رویانیان با بیان اینکه بیشترین میزان مصرف بنزین از آن خودروهای عمومی است افزود: کسی که می گوید سهمیه بنزین خودورهای شخصی70 یا 80 لیتر در ماه شود باید بگوید برای خودروهای عمومی چه میزان اختصاص یابد تا ما قبول کنیم.

وی گفت: مردم نباید نگران باشند؛ میزان سهمیه های بنزین وسائل نقلیه را با واقعیت ها و مشکلات جامعه تطبیق می دهیم و تصمیم می گیریم.

رویانیان افزود: فکر می کنم خود قانون مجلس تحت عنوان قانون توسعه حمل و نقل و سوخت کشور تکلیف را مشخص کرده و گفته است تا سال 1390 بنزین سهمیه بندی و سال 1391 آزاد فروخته شود.

وی گفت: باید مجلس شورای اسلامی به ما وقت دهد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.